Framtidsplaner

Igår så var jag, Mattias, Jossan och David på en utlandsmässa på Kulturhuset vid plattan. Jag har de senaste veckorna funderat på vad jag vill göra till hösten och har stora planer på att börja plugga. Så igår plockade vi på oss en massa kataloger som vi läst igenom. Finns så mycket som man vill göra men om man vill plugga utomlands så blir det väldigt dyrt. Hittade t.ex. en jätte rolig turism utbildning på Hawaii som är på 9 månader och detta skulle kosta ca 179000 kr. Så tråkigt att det måste vara så himla dyrt... Då är ju frågan om man vill skuldsätta sig, om det är värt det? 
Ska faktiskt börja plugga på måndag, har kommit in på kursen Turism och Upplevelse som är på distans på 4 veckor. Efter denna kurs så börjar en annan kurs jag kommit in på, Destinationsutvecklingens grunder som också är på 4 veckor. 
 
Den utbildningen som är mest aktuellt just nu är antingen en guide- och reseledarutbildning i Norrtälje på 1 år. Då är det 6 månaders studier och sedan 6 månaders praktik utomlands. 
 
Sedan finns det en annan utbildning i Grimslöv på 1,5år och den utbildningen heter Turism, rekreation och service. Då är det 1 års studier och sedan 6 månaders praktik. 
 
Måste bestämma mig snart hur jag ska göra om jag ska ansöka om tjänstledighet eller inte. Så mycket att bestämma och titta på, men kul ska det bli! 
 
 
Massa kataloger att kolla igenom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0