Mot Arlanda!

Snart är Emelie och syrran här och hämtar upp mig! Så dags att röra sig mot Arlanda!! Hörs när jag är där eller i Turkiet! Är så taggad men kommer såklart sakna min älskade pojkvän!

Frukost och simning

God morgon! Sitter just nu framför tvn och äter lite frukost. Tittar på simning, tycker faktiskt att det är riktigt kul att titta på! Har denna morgon även hunnit med en dusch och ska strax slänga ner det sista i resväskan. Emelies pappa kommer och hämtar mig om lite mer än 2 timmar och då bär det av till Arlanda :)

Packar för fullt

Håller på att packar en massa inför morgondagen. Har även varit nere på Ica och handlat lite småsaker och fixat en massa låtar som vi kan lyssna till på kvällarna när man tar sig en drink! Ska alldeles strax äta middag så vi hörs mer sen :)

Frukost

God morgon! Sitter just nu och tittar på 16 and pregnant och äter frukost. Blev en ägg omelett med champinjoner och skinka, mums! Ser inte super gott ut på bilden men är riktigt gott. Efter frukosten ska jag ta en dusch och sen dags att börja packa för i morgon åker vi :D

Myskväll

Idag passar vi på att mysa med glass och film. För morgon dagen kommer mestadels bestå av packning eftersom vi åker på onsdag!! Så i morgon på dagen så ska jag träffa Natta och sen senare på kvällen så blir det packning. Vi hörs mer i morgon!

Ikea handling

Efter Mattias slutat jobbet så åkte vi till Ikea i barkarby och inhandlade lite saker till huset. Blev även ett par nya ballerina skor som blir perfekta till Turkiet! Sen blev det middag på sushi curry house i Jakan, har varit så sugen på sushi de senaste dagarna så blev verkligen nöjd!

Seg Söndag

Vaknade i morse och måste erkänna att jag var lite bakis! Efter att PG stängde klockan 1 så var vi fortfarande party sugna så blev att vi drog på efterfest hos Niklas i viksjö. Stannade där ett tag och sen vid halv 4 så ringde jag en taxi och åkte hem till mamma och sov där. Så ikväll blir det en lugn kväll för min del. Min kära pojkvän har varit så duktig och har tvättat hela dagen. Världens bästa <3

Lite drinkar

Sitter på PG med min käraste Jonna och tar några drinkar. Inte mycket folk men kul ändå! Ha en trevlig kväll på er.

Fika

Sitter just nu på Gillesgårdens café i kallhälls centrum med Sandra. Var länge sen vi pratade så kul att catcha upp lite!

På väg till Kallhäll

Kom hem så sent igår så orkade inte blogga, var hemma vid 2 tiden inatt så somnade på en gång. Var så skönt att sova i min egna säng!
Men just nu sitter jag på bussen och är på väg till Kallhäll. Ska träffa Sandra på en fika och sen senare ska jag träffa Jonna. Blir då lite cider och sen kanske en utgång! Men hör av mig sen!

Bilder från Liseberg

Mitt internet fungerade inte igår så kunde tyvärr inte skriva något. Idag så är det dags att lämna Mariestad och åka hem till Stockholm. Vi ska inte åka fören ikväll så nu ska vi iväg och ta ett sista dopp här och sen efter middagen blir det att åka hem! Avslutar med lite bilder från Liseberg! Minella var så modig och åkte allt som jag och Mattias åkte, bildbevis från uppskjutet och Balder. Tuff 8 årig syrra man har ;)

Läckö slott

Idag har vi varit på utflykt hela dagen och vi åkte till läckö slott som ligger vid Lidköping. Riktigt fint och sjukt stort var det! Efter utflykten så åkte vi till en camping och tog en glass och sen åkte vi hem. Så just nu är vi hemma och förbereder maten, det blir grillat idag! Jag lovar, jag skulle kunna leva på grillad mat! Love it!

Smirnoff ice

Vi kom tillbaka hem från Mariestad vid 6 tiden och då hade min kära mamma gjort färdigt middagen till alla, så snäll! Så nu sitter jag på framsidan och tar en flaska cider. Ska strax ta och fiska lite i sjön vid huset och sen ikväll lär det nog bli kortspel! Ha en trevlig måndag kväll!

Lunch vid hamnen

Just nu är jag i Mariestad vid hamnen och äter lite sen lunch med Mattias och familjen. Blev en räk baugette och en cola, riktigt gott!

Söndag

Glömde helt bort att skriva igår! Så för bli en liten sammanfattning här. Igår så började vi dagen med att sola på tomten och äta en riktig lyxlunch! Blev rökta räkor med aioli och baugette, var så otroligt gott! Sedan tog vi en utflykt till Sjötorp och tittade på Göta kanal och tog en glass. Efter det så åkte vi hem, åt middag och avslutade kvällen med kortspel.

Idag så har vi bara legat på stranden och solat och badat! Har varit jätte varmt här idag och det verkar hålla i sig resten av veckan! *peppar peppar*.

Btw, har sett en älg två gånger denna vecka på nära håll, riktigt häftigt :)

Fredag

Snart är det äntligen dags för middag och det blir tacos! Hade gärna velat ta ett glas vin till maten men måste möta Mattias en bit på vägen så får vänta tills han kommer.
Förutom solning idag så har jag, syrran och kusinerna varit ute med båten. Väl där ute så fikade vi och planen var att åka till en ö men det blåste så mycket så det gick inte så bra. Vi kom inte ens in till land så tillslut kom det en kille på kanot som lotsade oss in till land, väldigt snällt!

Solar

Ligger just nu ute på tomten vid stugan och solar, lyssnar på musik och läser lite skvallertidninger. Det är så himla fint väder ute idag! Dock så är jag ute och solar själv för syrran och mina kusiner ligger fortfarande uppe i sovrummet och latar sig. När det är så här fint väder så klarar jag inte av att bara vara inne, måste gå ut och njuta av vädret och få lite färg!

Har inte än fått den drömkropp som jag strävar efter men måste säga att jag är nöjd jämfört med förra sommaren! Vill få synligare muskler på bla magen. Men träning + ätit nyttigare har gjort att jag själv märkt skillnad!

Första fisket

Efter middagen så gick jag, minsta systrarna och Micke ut till sjön och fiskade. Jag fick tyvärr ingen fisk men små tjejerna fick, så typiskt. Får pröva fiske lyckan någon annan dag! Mattias kommer även hit i morgon, som jag har längtat! Men nu ska vi upp och sova, God natt :)

Bilder från Skara Sommarland

Idag har varit en riktigt lugn dag. Har spenderat dagen en del i stugan med kortspel, handling i Mariestad och utforskat lite med familjen! Men tänkte visa lite bilder från gårdagen när vi var på Skara Sommarland!

Helt slut

Är så trött, ont i halsen och ont i kroppen. Denna dag har spenderats på Skara sommarland så har håller igång hela dagen! Men riktigt kul var det, blev som barn på nytt. Har inga bilder på mobilen från idag så lägger upp det i morgon. Men nu ska jag, syrran och kusinerna se på en film innan vi somnar! Btw, idag är det 2 veckor kvar till jag, syrran och Emelie drar till Turkiet!! Är super taggad :) men vi hörs mer i morgon!

Dag på stranden

Idag har det varit jätte fint väder här i Mariestad så vi har spenderat dagen på stranden. Vi hittade en jätte mysig liten strand några kilometer från huset. Så idag blev det årets första dopp i Sverige! Var faktiskt inte så överdrivet kallt som jag trodde det skulle vara, blev riktigt skönt efter ett tag. Men nu ska jag vara lite social med familjen och i morgon blir det kanske skara sommarland!

Lillasyster fyller år!

Idag fyller min minsta lillasyster Isabelle 6år, shit vad tiden går fort! Känns som hon föddes för typ 3 år sedan :p så idag har det blivit en massa fika och presenter. Snart så ska vi grilla och sen blir det lite vin och cider!

Jul. 13, 2013

Kom fram till vår stuga i Mariestad vid 3 tiden på eftermiddagen. Vi gjorde några stopp på vägen + åkte lite vilse :p så mysig stuga på landet med sjö utsikt, här kommer jag trivas de kommande två veckorna! Nästa fredag kommer även Mattias hit, saknar honom redan! Avslutar detta inlägg med några bilder från dagen :)

On the road!

Nu sitter hela familjen i bilen och är på väg till Mariestad! Kommer bli en bilresa på ca 3 timmar, men är så trött så blir nog en power nap eller två. Sedan har jag en massa avsnitt Hart of Dixie som jag kan se om jag blir uttråkad! Men Mariestad - här kommer familjen Holmberg!

Hemma hos mami

Ligger nu i sängen hemma hos mamma och ska sova, är så otroligt trött! Ska bli så skönt att få sova ut och vila i 4 VECKOR!!! Jag och älsklingen hade jätte mysigt på båten, vi åkte vid 18.30 och var i land ca 22.00. Och maten var riktigt god! Men måste sova nu, vi ska upp tidigt imorgon och börja röra oss mot Mariestad.

Skaldjurskryssning

Matias fyllde ju år för nästan 2 veckor sedan och idag "kidnappade" jag honom till stan. Min present var en jätte god middag och det blev en skaldjurskryssning! Hittade det via lets deal och blev tvungen att köpa det! Just nu befinner vi oss någon stans i Stockholms skärgård och har precis ätit klart. Var skaldjurs buffé, och riktigt gott var det! Hör av mig och visar mer bilder senare :)

Sovdags

Nu är jag äntligen klar med packningen! Trodde inte det skulle bli så mycket saker som det blev :p men tydligen så är packning för 2 veckor mycket, resväskan är helt full! Har jag ens berättat vart jag ska? Virrig tjej! Men i alla fall, på lördag så åker jag och familjen till Mariestad och blir där i 2 veckor. Vi har hyrt en stuga där som ligger på en ö, super mysigt. Första veckan blir det bara familjen, moster och kusinerna och sen andra veckan så kommer Mattias dit också! Ska bli så mysigt och skönt med semester :) men nu är det dags att sova! Hörs mer imorgon.

Core!

Blev ett Core pass efter gymmet. Vad jag saknat att träna! Eftersom jag var sjuk förra veckan så har jag inte tränat, jag följer en veckas regeln. Att jag jag inte får börja träna förrän det har gått 1 vecka sedan jag varit "symptom fri". Core passet var så härligt, kändes verkligen i magen. Kommer säkert ha träningsvärk i morgon!

Onsdag

Hej på er! Idag har det varit fullt upp. Så fort jag kom hem från jobbet så blev det att laga middag, hjälpa pojkvännen i tvättstugan och packa inför lördag. Ska nu få slappna av lite och avsluta kvällen. Jag och älsklingen ska lägga oss i sängen och somna till ett avsnitt Hart of Dixie! I morgon väntar gymmet och packa klart allting.

God natt ♥

Lite shopping inför semestern

Direkt efter jobbet så gick jag ner till centrum och skulle egentligen bara fylla på mitt busskort men kom på att jag behöver lite saker inför semestern! Åker ju iväg på lördag och har fullt upp fram tills dess så skulle inte hinna. I morgon så ska vi tvätta + börja packa, torsdag ska jag träna efter jobbet och sen packa klart allting och på fredag så ska jag och Mattias på middag inne i stan.
Så blev att jag gick in på GinaTricot och fick med mig två par shorts, välbehövligt! Har inte köpt shorts på typ 2 år tror jag! Sedan gick jag in i en bokhandel och fick med mig "Femtio nyanser av mörker", tvåan i triologin. Läste ju ut första boken i Thailand och nu var den andra boken på rea så den kostade bara 99kr! Perfekt läsning när vi åker på lördag + att läsa i turkiet :)

Svarta shorts, 149:- GinaTricot
Rosa shorts, 99:- (REA!) GinaTricot

Utomlands resa bokad!

Nu har jag och syrran bokat en resa till Side, Turkiet. Vi åker onsdagen den 31/7 och är borta i en vecka med All inclusive! Så himla skönt med All inclusive, då ingår ju frukost, lunch och middag och drycker inkl vin och öl. Ska bli sååå skönt. Någon som varit i Side och kan tipsa om något?

Poolen på hotellet!

Bilder från igår

Efter Gröna Lund igår så drog vi till trädgården. Det var första gången jag var där och det var verkligen ett speciellt ställe, men jag gillade det! Det är verkligen inte som andra ställen :p riktigt häftigt! Och kön som var där var helt sinnes, längsta kön jag sett. Så blir nog att besöka det någon gång igen! Jag och älsklingen ska snart lägga oss i sängen och sova så bjuder på lite bilder från igår.

På väg till stan

Just nu sitter vi på tåget på väg till stan och sen blir det Grönan. Mattias fyllde ju år i tisdags så idag blir det firande med hans vänner. Ska bli jätte kul att vara på Gröna Lund, jag är en tjej som åker allt! eller okej, Jag kommer inte åka den nya attraktionen med släng gungorna över 100m upp i luften! Men Senare ikväll i alla fall så blir det nog middag och utgång!

Jordgubssmys

Just nu sitter jag och älsklingen i soffan och tittar på tv och äter jordgubbar! Eller jag tittar på criminal minds på datorn och Mattias tittar på sporten på tvn. Så otroligt gott med jordgubbar. Mattias köpte två byttor med gubbar så vi har så det räcker hela kvällen!

1 vecka kvar!

1 vecka kvar till semester och avslappning! Åh vad jag längtar, 4 veckors semester. Blir först 2 veckor med familjen i en sommarstuga som vi hyrt och sedan ser det ut som det blir 1 veckas semester med syrran utomlands!
Ikväll blir det bara en myskväll med pojkvännen och i morgon väntar gröna Lund!

Shopping

I tisdags var första dagen som jag verkligen hade ork att göra någonting. Så medans Mattias var på jobbet och jag bara vara hemma så gick jag in i några butiker och kollade efter lite kläder. Jag skulle egentligen bara ner till Ica för att handla men sen så blev det in i några butiker. Så det blev att jag kom hem med lite saker, men det mesta var nödvändigheter!

Träningslinne från Stadium, 50kr
Sport BH från HM, 99kr

Kalender för 99kr
5 pack strumpor för 80kr

Linne från Salt för 60kr

Biobiljetter

Hade bingo tävling på jobbet i morse och duktig som man är så vann jag två biobiljetter! Dock går dom ut om 1 månad och går snart på semester så måste använda dom snart :)

God morgon!

Från och med idag och två veckor framåt så har jag planerat ett litet matschema som jag ska följa varje dag. Skulle egentligen börjat i måndags men eftersom jag var sjuk då så fick det bli idag. Så började min morgon med en dusch och sen blev det ägg och smoothie till frukost. Känns så ovant att äta frukost hemma på en vardag eftersom jobbet alltid har frukost. Men det var skönt att bara ta det lugnt och läsa en tidning i lugn och ro!

Födelsedagsfika

Idag fyller min älskade pojkvän 24år! Så har gjort hans favorit måltid till middag som är lax- och räksoppa. Nu blir det fika med jordgubbar och glass! Sen blir det mys i soffan framför en film :)