Pluggis

Det är fredag kväll och jag håller inte på att förbereda mig inför en utgång som de flesta kanske gör. Ska nämligen vara hemma hela helgen och plugga... Vad länge sen det var jag behövde plugga på en helg. Det var ju när jag gick i skolan innan studenten, över 6 månader sen :O Vad tiden går snabbt! Kan verkligen inte fatta att jag har gått ut gymnasiet och jobbar?! Studenten är en av de bästa dagarna i mitt liv. Det var så kul! Tråkigt bara att dagen går över så snabbt!

Men det är skönt att skolperioden är (för tillfället) över och jag jobbar. Förstår inte dom som säger att de längtar tillbaka till skolan. Det gör verkligen inte jag. När man kommer hem på dagarna så är man fri, man behöver inte sätta sig och plugga. Man får ta eget ansvar och på riktigt känna sig vuxen. Man får ut mer än 1050kr i studiebidrag i månaden. Måste säga att jobba är mycket skönare.
Avslutar detta inlägg med en bild från studenten:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0