Vad finns egentligen där ute?

Hade en intressant diskussion idag på jobbet under lunchen med Neviin och Niklas. Vi pratade om vad vi tror på, aliens och andar. Och jag tror på att det finns andar/spöken och att övernaturliga saker kan hända. Jag har inget "bevis" för att de finns men jag tror på det ändå. Det känns konstigt att livet bara tat slut efter döden. Jag tror att det är någonting hos människan som kan på något sätt leva vidare och finnas kvar. Det är min teori, och jag kan inte bevisa det för någon. Men ingen kan ju t.ex. bevisa att Gud finns men ändå så tror flera miljoner människor på honom. Mina föräldrar har t.ex. en bild från min farmors begravning där de ser en "ande" som ser precis ut som min farmor. Jag har själv inte sett bilden än. Visst om det bara var en ljus skugga så kan jag förstå att folk tror att det bara är en ljus reflektion. Men om man ser att det är "konturer" av min farmor på skuggan. Hoppas jag hittar bilden så jag kan lägga upp den på bloggen! Jag själv har "känt" en typ av närvaro men aldrig sett något, men vill ju gärna se också. Någon mer än jag som tror på andar och det övernaturliga?
Om ni varit med om något, kommentera gärna!


Finns det andar där ute på riktigt?


En annan grej som jag också tror på är aliens, eller ja okej, att det finns någonting annat liv där ute. Det kanske är aliens, sådanna som E.T eller sådanna som oss. Jag har ingen aning, men det låter ju ganska ologiskt att det bara är vi nästan 7 miljarder människor på jorden som ska vara det enda som finns i hela universum. Right? Universum och rymden är ju så otroligt stort, vi vet liksom inte om det tar slut eller om det fortsätter i all oändlighet, så det måste ju nästan finnas någonting mer där ute. Ett liv som kanske är liknande vårat. Eller är jag helt ute och cyklar? Jag tycker att det låter ganska obvious att det ska finnas mer liv där ute!


Finns det mer liv där ute förutom oss?


Kommentarer
Postat av: Annie

Jag håller helt med dig, jag tror också på andar/spöken och övernaturliga saker. Har känt närvaro fast det inte är någon där och lite annat, det skrämmer mig, men samtidigt är jag otroligt fascinerad av det.

2011-11-22 @ 12:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0