en tanke

Hörde en grej när jag satt på bussen hem i dag som jag reagerade lite över och började fundera på. De sitter tre killar bredvid mig som är kanske i 25 års åldern och har ett helt vanligt samtal. De pratar om jobb och att det är dags att flytta hemifrån snart osv, vanligt random snack liksom. Sedan går ena killen av bussen. Direkt när bussen börjar åka så säger en annan kille till sin kompis "Herregud vad han såg risig ut. Han har låtit allting växa ut. Skägg, hår och skitiga kläder. Han har ju ingen flickvän som jag så därför behöver han inte bry sig hur han ser ut", och kompisen skrattar och håller med. Herregud vad ytligt! Är vi människor verkligen sådär mot varandra? Jag kan ha sagt någonting liknande mot en person som jag inte tycker om eller har någon direkt kontakt med som med mina närmaste kompisar. Men jag skulle aldrig säga så om en vän! Är det bara han som gör så där eller finns det fler? Jag skulle nog gissa på att det finns otroligt många fler. Vilket samhälle vi lever i. Varför är vi så otroligt ytliga?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0