lite rolig information!

Jag är så trött på sperma, pungen, vaginan, könssjukdomar, omskärelse, livmoder, abort osv! Jag har prov i morgon i naturkunskap inom fortplantning och det är bland annat detta jag läser om, och har gjort under flera timmar idag. Men det finns faktiskt en del intressanta fakta som jag själv inte visste om, så nu ska jag dela med mig av min information!

* En kille producerar 1800 spermier per sekund, producerar ungefär 55 liter under en livstid
* Livmodern väger 60g och en testikel väger 22g
* Det finns 100 miljoner spermier per ml
* Alla foster är flickor fram till 12e graviditets veckan (därav killarnas bröstvårtor)
* G-punkten är ingen punkt, utan det är ett område i vaginans framvägg mot urinröret
* Vi (flickor) föds med 400 000 ägganlag, och de är när de tar slut som man kommer in i klimakteriet
* 3000 pojkar omskärs varje är i Sverige
* 80 000 kvinnor dör varje år av aborter (200 varje dag)
* Sexdebuten i Sverige är ca 17 år
* Sperman har en hastighet på 40km/h
* Egypterna använde under medeltiden krokodilbajs som preventivmedel, sedan inälvor och tarmar
* En man får 9 stånd per natt
* Mick Jagger har försäkrat sin snopp för 12,5 miljoner
* Orgasm utan sädesuttömning kallas för taoism



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0