Filosofi och annat skit

Jag har en dålig dag. Men egentligen borde det vara en bra dag eftersom det jobbigaste i skolan är nu avklarat. Gjorde en filosofi uppgift igår kväll och ett test i dag i samma ämne. Och min sammanfattning av det hela är följande - filosofi är svårt. Behöver inte gå in på det så mycket men vad man än säger så har man tydligen fel, finns ingenting rätt. En fråga vi jobbade med för någon vecka sen "Vad kan vi vara säkra på?". Då sa jag till klassen att jag var säker på att min mamma är min mamma. Då kom det en massa invändningar att jag kanske var adopterad utan att jag visste om det, och då är inte min mamma min mamma. men so what? Även om jag är adopterad så är ju min mamma fortfarande min mamma eller hur? En mamma behöver inte vara sin biologiska mamma. Det kändes skönt att jag för första gången i filosofin hade ett svar som ingen kunde motargumentera. Jag kände mig nöjd. Annars så blir jag bara arg på lektionerna, för allt är så ologisk, allt ska ifrågasättas.
Men nog om detta tråkiga ämne. Det snöar ute, också en anledning till varför jag har en dålig dag. Men för att göra min dag bättre så funderar jag på att köpa Ben&Jerrys, titta på mina nya avsnitt av The Hills och ikväll så blir det Desperate Houswives. Lovely! Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0