skolval

eftersom jag inte får rösta i riktiga valet i år så får jag i alla fall rösta i skolan, haha! Och mitt val blev miljöpartiet, jag visste redan vilket block jag var och det är RödGröna. Innan skolan började kunde jag INGENTING om politik, men de senaste veckorna så är det enda man i princip gjort är att kolla debatter på nätet, läsa om olika partier och vad  de tycker i olika frågor, kolla på en riktig debatt i skolan osv. Så nu har jag bättre koll än innan.
Men fortfarande har jag inte så bra koll på alla partier, so t.ex SD. Det är ju så himla mycket snack om dom och att dom är jätte dåliga osv. Men jag har ingen aning, vet bara att jag har kompisar som ska rösta på dom (dom är verkligen inte rasister, vi bor i Viksjö liksom?) och sedan har jag andra kompisar som hatar SD. Men som sagt, jag kan inte säga någonting för jag vet inte vad dom står för, för jag får höra så mycket olika saker om det partiet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0