religion

Hade alldeles religion och då tittade vi på en film som hette Nunnan. Det handlade om en 18årig tjej som bestämde sig för att gå med i ett kloster och den strängaste orden i världen. Jag tycker att det är helt sjukt, och att det är i Sverige. Hade ingen aning om att det fanns så religiösa svenskar i Sverige. Man får bara träffa sin familj 7 dagar om året och är bunden dit i hela sitt liv. Man får bara prata med de andra nunnorna 2 timmar om dagen och sitta i 2 timmar och bara be till gud. Det låter ju helt sjukt. Jag respekterar att folk har den religion de har men jag personligen tycker att religion är fel, för jag tycker att alla ska ha rätt till att leva de liv de vill.
Man ska inte behöva hjärntvättas från när man föds till att tro på vissa saker.
Men nu ska jag på lektion! Skriver sen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0