innan jag dör

... heter boken jag läser som ska vara klar i morgon. Handlar om en tjej som har leukemi och har skrivit en lista med saker hon ska göra innan hon dör. Och då började jag fundera, och jag skulle också gjort en lista på saker jag vill göra. Jag skulle inte vilja spendera mina sista veckor i en säng och bara få medicin hela tiden. Jag skulle vilja uppleva de jag alltid drömt om som t.ex. bada med delfiner, åka till USA, åka till Disney Land i Paris, göra ett fotoalbum med min uppväxt osv. Har så mycket jag vill göra med mitt liv och är rädd för att inte hinna med det. Jag är rädd för döden, det är jag. Men det som jag är mest rädd för är att dö lidandes, att kvävas till döds, drunkna eller eldas upp levande. Det är min största mardröm! 
Haha men nu ska jag fortsätta läsa vidare, skriver igen innan jag går och lägger mig med "veckans planer" :) Måste komma på en bra veckans höjdpunkt också! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0