fördomar mot utländska?

jag tänkte på en grej idag när jag satt på jobbet. Det jobbar en del utländska ungdomar där jag jobbar och då har jag tänkt på att nästan ALLTID när dom har namn som inte är svenska så har dom ett "alias" som dom använder i samtalen. T.ex om någon skulle heta Muhammed *någonting* så säger dom i samtalen ex Erik Larsson bara för det låter svenskt. Vissa pratar ju så man har på deras "dialekt/tal" att dom är utländska så även här så verklien talar dom som en riktig svensk. Det här som jag ger exempel på är helt frivilliga på mitt jobb, jag får också ändra "alias" om jag vill det men känner inte att jag behöver. Men tycker det är så tråkigt att utländska känner att dom måste ändra sina namn till svenska för att lyckas sälja mer?! Det är ju vara stört, har svenska folket fördomar mot utländska säljare i världen över? Att man har fått en intryck av att det dom säljer alltid är något lurt bakom och att man inte kan lite på dom? 


                                                                               Ex:


(rihanna är ju snygg och utländsk så tog bilden på henne som exempel)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0