är det verkligen nödvändigt?

okej, det har länge snackats om åldergräns på energidrycker, t.ex 18års gräns och det tycker jag bara är stört. Och nu från och med i morrn så införs 15års gräns på pressbyrån och Seven Eleven för energidrycker. Okej det kanske är bra för dom som verkligen knarkar energidrycker men dom, som t.ex jag som dricker det väldigt sällan och oftast tar en bara för det är gott, är det verkligen nödvändigt?
Och dom flesta som dricker energidrycker är väll minst 15år? Dricker ens så många under 15år energidrycker?  Så varför ens sätta en åldersgräns? I sånna fall om dom ska sätta en åldersgräns så kan dom lika gärna sätta den på 18år?  Haha för då kan inte min syrra som är 16år köpa det för hon blir ju knasig av red bull! hahah, ändra till 18 nu! haha nee men det är lite löjligt tycker jag!


Kommentarer
Postat av: ralle

om det blir 18, kan ju inte ens du köpa såna xD ;D

2009-09-14 @ 21:16:52
Postat av: Nathalie

sant, men det är sånt man har en mamma och pappa till :D och jag vet att dom ALDRIG skulle köpa till min syrra för hon blir verkligen flipp av dom! Hihi, jag är lite evil mot min syster! Men jag är inte dum! :D

2009-09-14 @ 22:19:43
URL: http://alltidnathalie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0