Min debatt med mig själv! =)

låg i soffan och så fastnade jag framför debatten på 1an om plastikoperationer och Therese Andersson Rojos mördares dom! Sjukt intressant var det och jag tycker också att straffet på 1år och 8månader är ett så patetiskt straff för att man ska ha mördat någon och dessutom för att det var planerat! Stört, verkligen!
Och plastikoperationer tycker jag faktiskt är helt okej, men om man gör det så det snyggt och så att man inte ser operationerna. Att göra läpparna överdrivet stora, eller tuttarna i 100cc storlek typ eller botox i hela ansiktet är inte snyggt! Om man ska göra plastikoperationer så ska man göra det så det passar ens egen kroppsform och ser naturligt ut. Och det där om att 10-15åriga tjejer sitter och tänker att dom behöver banta, göra tuttarna större osv är bara sorgligt. När jag var typ 12 visste jag typ inte ens vad banta innebar eller plastikoperationer. Dagens barn har så sjukt brottom att växa upp! Om man jämför mig när jag var 12år och gick då i 6an så var jag fortfarande en liten tjej som lekte med barbie, använde aldrig smink, hårt uppsatt i gulliga små toffsar och var jättekär i killarna som gick liksom i 7an och tyckte dom var skit snygga. Dagens 12åringar har oftast jätte mycke smink och ruffsigt hår, barbie slutade man leka med för jättelänge sen, nu är det bara killarna i 9an som gäller och man är inte kär längre, utan man är bara kåt och tycker folk är sexiga! Vissa har säkert redan prövat att röka! Förstår inte varför barnen har så snabbt med att bli ungdomar/vuxna! Ni har hela livet på er! Tycker det är så sorgligt när man dagligen sen så unga tjejer i just 12åråldern som går omkring och röker och har så sjukt mycket smink på sig..stackars barn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0