läs gärna detta, intressant diskussion!

sitter just nu och är ganska uttråkad men har tänkt på en grej hela dagen som jag måste kolla om jag är den enda som tycker så här..
Linda, som var här igår, berättade för mig att hennes mamma brukar köpa dricka till henne (alltså alkohol) och jag tycker faktiskt att det är bra! Okej, det är ju inte bra över huvudtaget att man dricker alkohol (speciellt när man är så ung som hon är) men ändå, det är faktiskt mycket bättre än att vi ungdomar köper ren vodka eller hembränt skit från någon jävla random person bara för att det är de enda dom flesta får tag på. Då är det ju faktiskt mycket bättre om föräldrar köper ut kanske bara några cider eller öl, för då har ju ändå föräldrarna koll på vad deras barn dricker och hur mycket. Så teknsiskt sett så är det ju bättre och säkrare om föräldrar köper ut, eller hur? För jag vet själv när man inte hade så mycket "kontakter" på den tiden då man alltid köpte vodka, och det är ju hur dumt som helst egentligen. Så för ungdomars egna säkerhet och för föräldrarnas koll så är det ju logiskt och bättre att föräldrar köper ut. Och då menar jag inte att föräldrar köper ut en massa sprit och flera plattor med öl eller cider utan en lagom mängd. Kommentera gärna era åsikter för är intressant och veta hur ni tänker i den här situationen! Jag har diskuterat det många gånger med Moa och vi tycker i alla fall likadant. 
Puss ♥


 


Kommentarer
Postat av: laura

jag försökte det tricket med morsan när jag va yngre. Men hade hon bara köpt ett par cider så hade jag tyckt att det var för lite och fixat mer alkhol av någon random lixom. så det är på både gott och ont det där, men fattar din tanke.

2009-06-21 @ 17:02:02
URL: http://laurabergstrom.blogg.se/
Postat av: Nathalie

haha okej :P ja men precis, det är ju både och men har tänkt på det mycket så var tvungen att skriva det. Men skulle säkert också tyckt det varit för lite och då åxå försökt få tag på annat.. :P

2009-06-21 @ 18:39:18
URL: http://alltidnathalie.blogg.se/
Postat av: Moa'

Galet, du har skrivit av mina tankar ! :D

2009-06-22 @ 23:17:42
URL: http://metrobloggen.se/moaa
Postat av: Nathalie

haha eller så är det ju kanske så att vi båda tänker lika :O ? haha, börjar kanske förstå nu varför folk tycker vi är så lika xD

2009-06-23 @ 19:29:26
URL: http://alltidnathalie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0