The future...

Jag har nu de senaste dagarna känt en så stor press av att bestämma mig vad jag ska göra om 6 månader. För då har jag faktiskt tagit studenten. Ska jag jobba? Och i sånna fall ska jag jobba i Sverige eller utomlands? Plugga vidare? Jag vet faktiskt inte. Jag har lite idéer på att åka till Nya Zeeland efter skolan med ett företag som heter Work And Travel. Då får man ett visum som räcker i 1 år. Man har ett arbetsvisum som räcker i 6 månader och sen så stannar man i landet och utforskar, gör utflyter / semestrar de resterande 6 månaderna. Lät ju riktigt häftigt!
Men jag är inte alls säker på hur jag ska göra. Det beror lite på hur jag och Mattias har det och hur vi står. Jag vet att man inte ska låta en kille hindra en från att uppfylla sina drömmar. Men så bra som jag trivs med Mattias och så mycket jag älskar honom, det är inte värt att förlora, allvarligt talat.
Jag kan åka till Nya Zeeland när jag är 20 om jag vill, det är ju ingen ålder. Jag vet att jag inte har hur lång tid som helst på mig att bestämma mig hur jag ska göra. Så måste verkligen sätta mig ner och tänka vad jag vill och diskutera med Mattias.
Framtiden skrämmer mig lite faktiskt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0