Thailand, dag 1

Ojojoj vad man är trött nu! efter 12 timmars flygresa totalt + att vända om dygnet eftersom Thailand ligger 6 timmar före är inte lätt. Har det senaste dygnet sovit i kanske 2-3 timmar. Klockan är snart halv 9 på kvällen så jag och Mattias har faktiskt redan lagt oss i sängen och ska försöka sova. Vi ska faktiskt upp tidigt i morgon och åka iväg på vår första utflykt! Vi ska paddla kanot genom en massa grottor och besöka några öar, riktigt häftigt!

Vi har inte hinnit göra super mycket idag. Vi kom till hotellet, checkade in och sen gick vi och åt lunch. Vi tog även en sväng förbi stranden för att kolla lite och det var jätte fint, men väldigt mycket folk men det står man ut med! Därefter så tog vi en power nap på rummet och sedan badade vi vid poolen. Här kommer några bilder från dagen :)

Utflykten som vi ska iväg på i morgon!

Min älskling!

Patong Beach

Äntligen på väg!

Efter 1 timmes försening så ska vi äntligen få gå på planet! Om ca 10 timmar så är vi framme i Bangkok och där ska vi sedan byta flyg vidare till Phuket. Så nästa gång vi hörs så är jag på varmare breddgrader!

Min helg!

Har verkligen inte hunnit skriva någonting i helgen, har haft fullt upp. I fredags efter jobbet så åkte jag och Sandra till Jakan. Vi gick på systemet och sen satte vi oss på Sushi Curry House och åt sushi buffé, så himla gott! Därefter gick vi hem till Sandra och sminkade oss, drack vin och lyssnade på musik. Kvällen avslutades självklart på mp. Hade riktigt kul, nu när vi båda åker utomlands så kommer vi inte ses på 1 månad :(

I lördags så firade vi min kusin som fyllt 25år samt hade avskedsmiddag för hon åker till Australien. Så kvällen började på restaurangen La Cucaracha vid medis. Där drack vi en massa vin och åt tapas. Sedan gick vi vidare till Snaps där resten av kvällen/natten spenderades. Hade en jätte jätte rolig kväll och fick lära känna en massa nya människor :)

Fullt upp i helgen!

Idag efter jobbet så gick jag till gymmet och tränade, Blev ca 1 timmes träning idag. Detta var sista träningen innan Thailand så blir tillbaka till gymmet om lite mer än 2 veckor. Lite tråkigt för har börjat få träningen till en vana men när jag kommer hem igen så blir det tillbaka till träningen. Men det ska även bli så skönt att bara åka iväg och ta det lugnt.

I morgon är det fredag och i helgen är det mycket som händer och fullt upp! I morgon så ska jag träffa Sandra. Vi ska ära sushi, dricka vin och den kanske hå ut och dansa lite :) sedan på lördag så blir det födelsedagsfirande / avskedsmiddag för min kusin som fyllt år och för att hon ska iväg till Australien. Så mycket att göra så ska lägga mig i sängen nu och somna till ett avsnitt av Hart of Dixie. Ha det bra!

Trött tjej..

Är jätte trött idag så har ingen lust att skriva och har inget intressant att skriva om heller :p har bara varit hemma och tagit det lugnt! I morgon så ska jag köra sista gympasset innan jag åker till Thailand, så blir ett tufft pass ;) men vi hörs mer i morgon! Avslutar med en bild på mig som är tagen för någon vecka sen!

Hemma från gymmet!

Kom precis hem efter ett tufft pass på gymmet! Bestämde mig för att pröva ett nytt pass så det fick bli ett pass FT (funktionell träning). Det var riktigt jobbigt! Men man kände verkligen hur bra träning det var för kroppen. Var helt slut efteråt så bestämde mig för att ta bussen och åka hem. Detta var ju första passet på 1 vecka. Anledning till det berodde på att jag var sjuk under förra veckan så ville inte börja träna för tidigt så jag inte blir sjuk igen innan Thailand! Bara 7 dagar kvar nu! Men nu är det dags för middag. Puss

Söndagsmys

Seg söndag idag, har verkligen inte gjort någonting idag. Eller jo, Natta och Cissi kom över på en spontanfika. Vilket var jätte trevligt! De hade köpt med sig chokladbollar och så drack vi te och dom kaffe :p ush, förstår verkligen inte charmen med att dricka kaffe. Har först dricka det men det är inte alls min smak!
Nu blir det iaf lite mys framför tvn med pojkvännen innan jag måste gå och lägga mig. Tillbaka till jobbet i morgon igen. Sista hela jobbveckan innan jag åker!! Så taggad!

Min fredag!

Hej!
Jag orkade att åka till jobbet igår, härligt! Så bestämde mig då för att efter jobbet träffa min tjejkompis Jonna. Jag åkte hem till henne och blev bjuden på jätte god middag och drack vin. Därefter så spelade vi Wii och åååh vad kul det var! Har aldrig spelat det förut men tyckte riktigt mycket om det så funderar på om jag ska köpa ett ;) dock så har jag idag världens träningsvärk i armen efter att vi spelade tennis på Wii, haha vilken bra träning!
Efter det så drog vi vidare till baren Pergola (PG). Vi tog ett glas vin, lyssnade på musik och snackade en massa tjejsnack! En välbehövlig och lyckad fredag!

Kväll med pappa!

Avslutade denna dag på ett underbart sätt! Pappa åker på lördag iväg till Sri Lanka och är borta i 6 veckor så kommer inte att träffa honom på jätte länge. Och vår nya tradition sedan i höstas är att gå på AIKs alla hemmamatcher då vi har säsongskort. Verkligen jätte kul att jag och pappa har en egen grej som vi båda tycker om :)

Så eftersom pappa åker iväg på lördag så åt vi först på en grekisk restaurang och sedan blev det hockey match! Dock blev det inte vinst men vi fick med oss 1 poäng i alla fall, så det är vi nöjda med. Men en av de största sakerna denna kväll var nog när pappa vann på 50/50 lotten. Det innebär att av alla dom som köper lotter, så går 50% av inkomsten till aik ishockey och 50% går till en ensam vinnare. Så pappa vann 4000kr som vi delade på! Pappa är så snäll ♥ Så nu fick jag ihop lite pengar till thailands resan :)
Men nu är det dags för mig att sova, ska till jobbet i morgon!

Kyckling gyros med bulgur och tzatziki :)

AIK ♥

Onsdag den 17 januari

Hallå!
Igår så orkade jag inte blogga något mer för var helt slut i kroppen och hade väldigt ont i halsen. Så spenderade hela dagen med att ligga i soffan och bara vila och titta på TV. Var riktigt skönt, kände att jag behövde det. Men idag känner jag mig mycket bättre! Så jag har planerat att gå till jobbet i morgon :) Skönt det ska bli. Det blir ganska långtråkigt att bara vara hemma och inte göra någonting. Att bara titta på tv är ganska uttråkande.
Jag förstår inte dom som bara ligger hemma hela dagarna och inte gör någonting, hur orkar dom? Jag skulle inte klara av det, jag måste ha någonting att göra på dagarna. Annars så skulle jag bli galen :P
Men nu ska jag ta mig en dusch och sedan lägga mig och titta på Hart of Dixie, denna serie har blivit min nya drog! Har ni något tips på en bra serie?

hemma idag..

Vaknade i morse och hade fått ännu mer ont i halsen och kände mig helt utslagen i kroppen. Så blev så att jag stannade hemma idag för att försöka bli bättre. Jag hoppas på att försöka gå till jobbet på fredag men får se hur jag känner mig i morgon :)
Just nu ligger jag nerbäddad i soffan, dricker te och tittar på TV. Just nu är det "the real housewves of Washington DC", riktigt spännande avsnitt faktiskt! Handlar om något par som olovligen tog sig in på någon middag i Vita huset och går igenom rättegång. Drama, only in america. Haha :P Men nu börjar det igen, så vi hörs mer sen!

14 dagar kvar!!

Åååh vad jag längtar! Idag är det exakt 2 veckor kvar tills jag och Mattias åker iväg till Thailand. Vi blir borta i 2 veckor och det ska bli så otroligt skönt! Detta blir faktiskt vår första resa tillsammans, och vi har snart varit tillsammans i 3 år så snabbt har det inte gått... men men, bättre sent än aldrig? Detta blir 2a gången som jag åker till Thailand, var där för 3 år sedan. Thailand är ett sådant underbart land! Starkaste minnet från den resan måste jag säga var snorklingen, det var så otroligt häftigt! Så det kommer det bli att göra igen när vi åker ner :)
Vi är borta mellan den 29/1 - 13/2. Kommer bli en massa sol, bad, goda drinkar, shopping och en massa utflykter!

Hotellet som vi ska bo på i Phuket, Patong!

Patong beach ♥

börjar bli sjuk

Hej på er!
på väg att bli sjuk... Jag som hade tänkt att gymma efter jobbet, jag hade bokat in ett nytt pass som jag tyckte verkade jätte kul! Så var verkligen super taggad, men så blir det förstört över att man vaknar med hals ont. Så direkt efter jobbet så åkte jag hem och gick och handlade både halstabletter och glass! Så nu får vi hoppas att det blir bättre under natten så jag kan jobba i morgon :)

Sammanfattning!

Gör en sammanfattning i bilder om vad som har hänt de senaste 6 månaderna, så enjoy :)

Kick-off med jobbet!

Jag och sambon hade kräftskiva med våra vänner i vår nya nya lägenhet!

Jag fyllde 20 år och....

hade en maskeradfest med mina vänner!

Jag och Mattias bokade vår resa till Thailand! 29/1-13/2
Bild på vårt hotellrum :)

I november så skaffade jag gymkort på Planet Fitness och började satsa på träningen!

Swedish House Mafia 24 november på Friends Arena♥

Konserten var helt galen!

Vi köpte en ny soffa!!

Julen närmade sig och det blev en massa bak och självklart skaffade jag en julgran till min lägenhet :)

Julfest med jobbet i december! Jag och Linnéa :)

Julafton :)

Jag bjöd min söta småsystrar till...

Disney on ice!

Nyårsafton!

Avslutar detta inlägg med en bild på mig och Cecilia för 2 veckor sedan :)

Måndag!

Hej på er!
Måndag idag och en ny vecka. Idag har jag som vanligt jobbat, vilken suprise? Så en helt vanlig dag. Efter jobbet så gick jag till gymmet och tränade. Jag tränar på Planet Fitness i Norrtull och det är ett jätte bra gym, trivs verkligen där :) Så rekommenderar det!
Så idag blev det ett 45 min zumba pass och sedan 45 min på löpbandet / maskiner, riktigt skönt!

God morgon!

God morgon på er!
Hur mår ni idag? Några som är bakis? Själv så har jag tagit det lugnt hela helgen, jag har verkligen inte haft någon ork över huvud taget att gå ut. Har känt mig helt slut i kroppen. Så idag känner jag mig ordentligt utvilad och är reda inför en ny arbetsvecka!

Sitter just nu och äter min goda frukost och tittar på skidor. Har sedan ett tag tillbaka tappat ner ordentligt på kolhydrater och tränat en del. Men jag kommer att berätta mer om det i ett nytt inlägg senare idag. Så dagens frukost består av ägg och smoothie :)

Länge sedan igen

Hej på er!

Nu har jag varit jätte dålig med att blogga på flera månader, detta är inte okej.... Har direkt ingen anledning till varför jag inte har bloggat men har helt enkelt inte haft någon ork eller haft något att skriva om. Men nu är det ett nytt år och känner att jag ska försöka igen!
Det har hänt riktigt mycket sedan jag skrev senast i augusti. Och jag hade tänkt i morgon att ge en sammanfattning på allt som har hänt under dessa 6 månader och även ett bildmaraton.
Men innan jag avslutar detta inlägg så tänkte jag bara informera att den 29e januari så åker jag och Mattias iväg till Thailand, Patong och blir borta i 2 hela veckor, åååh vad skönt det ska bli!

Nu ska jag lägga mig och titta på någon film, så vi hörs mer i morgon :)

Jag, Jonna och Emelie på nyår.