Hej på er! Jag har för tillfället ingen da...

img_2325 (MMS)

Hej på er! Jag har för tillfället ingen dator att kunna blogga ifrån för lånade ut min dator till mamma som är kvar i Skåne! Så snäll jag är! Detta innebörd att jag inte kommer att kunna blogga så mycket (kanske inget alls) tills på fredag... "/ men uppdaterar er då med massa inlägg till helgen så ni för en massa helg läsning ;) sitter just nu i alla fall på tåget på väg hem efter att ha varit och tagit en fika med Sandra efter jobbet :) riktigt trevligt, girls time. Men vi hörs mer närmare helgen, puss på er alla <3

Hej på er! Har inte hunnit blogga idag för...

img_2907 (MMS)

Hej på er! Har inte hunnit blogga idag för gick upp redan vid klockan 6 för jag, Mattias, mamma och syrran skulle iväg på en "utflykt". Eller inte utflykt men vi åkte till ett ställe idag som är ett måste att besöka någon gång i sitt liv! Men berättar mer om det när jag kommer hem för sitter nämligen i bilen just nu på väg hem till stockholm, börjar ju jobba i morgon igen. Men som sagt, vi hörs om någon timme. Är trött så ska sova, puss

Älgsafari!

Idag så var det första dagen denna vecka med dåligt väder, eller det regnade inte men det var molnigt/mulet och framåt eftermiddagen så började det åska. Men eftersom det inte blev en dag på stranden så valde vi att gå på ett Älgsafari som finns här i Skåne i Markaryd. Då körde man in med bilen och körde runt på en markerad väg kring ett jätte stort område som var som 25 forbollsplaner. Väl därinne så såg vi en massa älgar och även bisonoxar. Väldigt häftigt att få se älgar på så nära håll!

Älgen gick precis framför bilen!
Så söt!
Lite pussar i bilen :)

Vi hann med stranden också!

Efter vi varit inne i Hässleholm och plockat jordgubbar + shoppat lite så hann vi faktiskt åka ner till stranden och bada och sola. Lika underbart varje gång! Men nu är vi tillbaka i stugan och grillar korv och hamburgare. Grillat är ju so otroligt gott, oavsett om det är korv, hamburgare eller kött. Grill smaken gör alltid det där lilla extra, även om kött är godare så blir ändå korv och hamburgare mycket godare. Hörs mer senare för nu ropar familjen. Puss
stranden ♥
Right now: Peach Melba time!

Dag i staden + jordgubbar!

Idag så har vi hunnit med mycket! Det började med att vi åkte in till Hässleholm och kollade lite i centrum, åt lunch och gick på systemet. Eller okej, min pappa och Mattias gick på systemet eftersom jag inte fyller 20 fören i oktober... Längtar såå!
Till lunch så blev det en lunchbuffé på en thai restaurang, det var riktigt gott! Tog både sushi och thaimat. Trodde inte sushin skulle vara så god men det var mums. Enda nackdelen var att det tog Wasabi t.ex mellan riset och laxen, det var inte så kul eftersom alla inte gilla wasabi. Så det tog jag bort, men annars så smakade det precis som i Stockholm!
Efter lunchen så rörde vi oss vidare en liten bit utanför Hässleholm och gick på jordgubs självplock :D! Det är så mysigt och faktiskt kul. Sedan är det även ett extra plus eftersom man äter en del jordgubbar på vägen ;)
Jordgubbar!

Badminton!

Det är ju ett så sjukt roligt spel! Jag tycker att badminton är riktigt underskattat och man borde spela oftare. Jag kommer ihåg hur jag älskade att spela badminton på idrotten i skolan.
Men nu är vi varma och svettiga, för det är ännu en dag med super härligt väder, så vi ska gå till stranden och bada. Men först så ska jag och Mattias åka ut med vår båt som vi har och kanske stanna till på någon mysig ö som finns här! Hörs mer senare ♥

Hemma igen!

Äntligen hemma efter en hel dag på stranden, var så underbart! Vädret var klockrent, hur varmt som helst och inte ett moln på himlen. Mycket bad blev det och sen när det var ca 1 timme kvar tills vi skulle åka hem så tog jag mig en härlig cider på stranden och njöt. Varmt, sol, stranden, cider och är med familjen och pojkvännen, dagen kunde inte bli bättre!

Mot stranden!

Det är super fint väder här i Skåne så nu ska vi sätta oss i bilen och åka till Skånes finaste badstrand! Det är inte ett moln på himlen och super varmt,ååååh vad skönt. Jag har verkligen saknat sommaren och värmen ♥
Dagens oufit:
Top från BikBok
Jeansshorts från GinaTricot
Underbart ♥

Igår blev det Danmark!

Förlåt för att jag inte skrev något igår men hann aldrig göra det faktiskt. Gick upp vid klockan 6 på morgonen för att vi skulle iväg för att sedan ta tåget till Köpenhamn och sedan så var vi inte hemma fören vid 12 på natten, och då var jag för trött.
Men igår så blev det en dags utflykt till Köpenhamn/Danmark och gick på tivoli :D Det var riktigt kul och även lite omväxling att åka över till ett annat land :) Men måste säga att jag trodde att Tivolit skulle vara mycket bättre än var det var, man hade ju hört rykten om att det skulle vara som Liseberg eller lite bättre men det var det inte! Tycker faktiskt att Gröna Lund är bättre, men bara för det så betyder det inte att jag hade tråkigt :)! Här kommer en del bilder från gårdagen:

Tivoli!!
En av de värsta/läskigaste attraktionerna som jag åkt i mitt liv, 5G! men är stolt att jag gjorde det och att jag åkte den 2 gånger till och med!
Systrarna inne på akvariet, dock var det inte alls så stort som jag trodde det skulle vara...
Dags att mata Sjöhästarna
Jag älskar dig ♥
Lilla Frittfall!
Love Denmark! Får köpa cider på 7eleven ;)

Blir ett tråkigt mobil inlägg för syrran a...

img_9760 (MMS)

Blir ett tråkigt mobil inlägg för syrran använder datorn! Men idag på eftermiddagen så valde vi att se lite utav Skåne så vi åkte till bl.a. Tykarpsgrottan! Det var riktigt häftigt att gå där och det var mycket gångar och tunnlar :p det är i denna grotta/kalkbrott som scener från Ronja Rövardotter filmerna har spelats in. Bland annat gamle Skallepärs ölrum och det som är den nedersta delen/källaren i Mattis borgen där rövarna bor! Men riktigt coolt var det faktiskt att gå ner i grottan :) nu ska jag gå och krypa mig ner i sängen bredvid min älskling för i morgon ska vi upp tidigt! En riktigt rolig dag som väntar, men ni får veta vad det är i morgon ;) god natt!

Underbart väder!

Ligger ute på tomten just nu och solar tillsammans med mamma och Mattias. Det är super härligt väder i Skåne idag, inte ett moln på himlen. Ååååh det är så skönt! Måste ju bättre på brännan, är ju lika blek som ett lik... eller ah nästan :P Så idag blir det en lugn dag med sol och bad. Vi ska snart åka iväg till en härlig badstrand för att ta något dopp :)

Härlig söndag!

Idag är det söndag och för det flesta så brukar det innebära en tråkigt dag eftersom det är måndag i morgon. Men för mig så är detta som vilken vanlig dag som helst, eller inte vilken dag som helst för min kära pojkvän har kommit ner till Skåne idag :) Nu när vi har flyttat ihop så känns 1 vecka som en jätte lång tid ifrån varandra så är så glad att han är här!
Min pappa och Mattias kom faktiskt hit väldigt tidigt på dagen så vi hann med att åka till stranden och bada + sola. Riktigt skönt var det :) Nu sitter vi i stugan och jag har tagit ett glas vin och vi håller på att grilla! Vi har även spelat badminton, sjukt kul! Men vi hörs lite mer senare, puss ♥
Kärlek ♥

Magnetic Nails

Var inne på ICA Maxi idag när vi var i Ängelholm och fick synd på de omtalade magnetiska nagellacket. Så jag var ju bara tvungen att pröva det! Köpte i lila färg och man får en magnetisk form på köpet så jag köpte till en form till. Dock så var det rosa nagellacket slut samt "stjärn formen" som verkar vara den snyggaste, men måste säga att jag blev väldigt nöjd med resultatet ändå! Detta är något som jag tänker fortsätta att köpa, för det är enkelt. Man penslar bara över med ett vanligt "tråkigt" nagellack men med magnet remsan/formen så blir det stor skillnad. Perfekt om man vill ha fina naglar men inte har tid eller pengar till att göra en riktig manikyr! Här har ni resultatet:

Gör så att ett vanligt nagellack blir till något mer!

Tror att nagellacket och ena magnetremsan som man får med gick på ca 70kr och magnet remsan jag lade till kostade 35kr!

Äntligen lite sol!

Idag så har vi äntligen fått varit med om lite fint väder, underbart! Vi har idag nämligen varit i Ängelholm och när vi kom ut till havet så var det inte ett moln på himlen. Där har iaf de på tv rätt angående vädret, att man ska vara vid kusten om man vill uppleva solen. Dock så kom vi till stranden, som för den delen heter Sibirien, väldigt sent så vi hann inte sola så jätte mycket. Men i morgon så ska vi dit igen, super mysigt var det :)

Stranden! Inte ett moln på himlen ♥

Dock så var det väldigt blåsigt, men det fanns en massa sand dynor så vi kunde sola där det inte blåste :)

Skåne!

Äntligen så har vi fixat det mobila bredbandet och jag har lärt mig hur jag för över bilder från min iphone till min Mac. Teknisk tjej! Så här kommer en sammanfattning på vad som har hänt de senaste dagarna och även en förklaring till varför jag inte skrivit.
I måndags så inledde jag min andra semester vecka utav 3, och det är redan fredag och snart börjar jobbet igen. Men med min nya tjänst som jag är superglad över så är det inte alls super tråkigt att komma tillbaka till jobbet, ska bli kul :)
Men i vilket fall som helst så i måndags inledde jag veckan med att åka till Skåna (Vittsjö) med min familj och här har vi varit i nu 5 dagar. Vädret kunde dock varit bättre, har inte legat på stranden en enda dag... segt. Men har över 1 vecka kvar på min semester så hoppas på bättre väder. Men vi har ändå gjort saker trots vädret :) Sammanfattar lite med bilderna nedan, för nu ropar resten av familjen att jag ska komma för vi ska spela UNO och Yatzy!
Hörs mer i morgon, det lovar jag ;) Då ska jag berätta lite om de planer vi har som vi ska göra under nästa vecka! puss
Vår super mysiga stuga!
Plockat blåbär med systrarna :)
När vi var ute med båten och fiskade, vacker solnedgång ♥
Årets första fisk!
Årets första dopp, detta gjorde jag faktiskt idag :D

Nu kör vi igen!

Mitt bloggande, eller kan man ens kalla det för bloggande? Tror inte det. Men nu försöker vi igen!
Idag är det torsdag och det innebär att jag har 2 och en halv vecka kvar av min semester och att jag åker till Skåne om 4 dagar. Ska bli sååå skönt! Längtar verkligen till Skåne, blir att åka iväg med familjen men sedan så kommer pojkvännen ner den sista veckan. Härligt!
Men vad har jag annars gjort under min semester då? Inte så mycket faktiskt. Skulle åkt utomlands i söndags men ibland har man vänner som lovar mycket och sen när det kommer till kritan så blir det inte av. Riktigt tråkigt faktiskt... Men men! Så jag har mest varit hemma, varit med kompisar och i tisdags så var jag på grönan med familjen, det var så sjukt kul! Lägger upp bilder på det i nästa inlägg om ett litet tag!
Avslutar detta inlägg med min nya sjukt snygga klänning som jag har köpt: