The Cove

I svenskan så håller vi på att skriva egna tal inom ett visst ämne. Jag har valt ämnet delfin slakten i Japan. Jag har hört talas som att det på gick men när jag får några månader sedan tittade på en dokumentär med Mattias som gick på SVT så blev jag så förbannad. Det är så sjukt! De dödar varje år 40 000 delfiner, och de plågar dom till döds. Det är så vidrigt! Människorna är så vidriga!
Jag kan verkligen rekommendera dokumentären för dom som vill se den. Den finns på tankafetast för de som vill ladda ner. Dokumentären heter "The Cove". Otroligt bra!


* I den lilla fiskebyn Taiji får fiskarna ut med motorbåtar tidigt på morgonen och letar rätt på delfinerna. När de hittar en flock delfiner sticker de ner metallpipor i vattnet och slår på dem, ljudet driver delfinerna i panik.
* Genom att terrorisera delfinerna med det undervattensljud så luras delfinerna in till dödsgrottan.
* Delfinerna plågas i grottan under åtta timma, ibland ännu längre...
* De dödar delfinerna med spjut, fiskekrokar och knivar. Liggande i sitt eget blog skriker delfinerna under hela massakern.
Information från naturskyddsföreningen...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0