dag 9 - min tro

Har slarvat mycket med de här "25 dagarna" grejen. Men nu har jag tråkigt så nu kör jag.
Jag tror inte på någon religion. Jag tycker religion är idiotiskt och skapar bara problem. Men jag har absolut inte emot de som har någon religion eller så, detta är bara min åsikt och att jag inte skulle kunna vara religiös. Men bara för att jag inte tycker om religioner så betyder det inte att jag inte tycker det är intressant, för det gör jag. Jag tycker om att läsa religion i skolan, så det har definitivt inte med det att göra.
Men något som jag fick lära mig för någon månad sedan var ordet "agnostiker". Jag lutar nog åt det hållet, men skulle inte säga att jag var det helt och hållet. Och det menas med att man inte riktigt vet. Man kanske hamnar i himlen efter döden, fast jag vet inte. Man kanske återföds efter döden, men jag är osäker. Förstår ni? Man tror inte på något som inte går att bevisa ungefär. Jag tror inte på gud, men om någon skulle bevisa för mig att han fanns så skulle jag kanske tro på honom. Men jag tror på ett liv efter döden, trots att ingen bevisat det. För jag tycker det låter så konstigt att livet bara ska ta slut, att vi ska bara leva i ca 70 år här på jorden av alla tusentals år jorden funnits och sen bara försvinner vi? Någonting mer måste det finnas. Jag tror också att det finns någonting mer och någonting mäktigare där ut (dvs rymden), men jag vet inte vad. För det kan ju inte helt plötsligt ta slut? Men det kan ju samtidigt inte fortsätta i all oändlighet.
Oj nu började jag babbla på här xD Haha!
Men jag skulle säga att min tro är min tro, inte svårare än så. Det är ingen som bestämmer vad jag ska tro på och det är ingen som bestämmer hur jag ska leva mitt liv. Och det är helt underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0