gnäll-inlägg

Jag gick från skolan klockan 16.00 idag, och jag kom inte hem fören 19.00. Att det ska ta över 2 och en halv timme hem från skolan är helt sjukt. Så jag har all rätt till ett gnäll-inlägg just nu!
Det är 3 saker som jag länge tänkt på och som jag vardagligen irriterar mig på:
1. När tåget har en stopp signal eller är försenade och står vid en station, stäng för f*n dörrarna då och låt dem inte vara öppna! Man kan ju faktiskt ha dörrarna på ett sådant läge då man behöver bara trycka på knappen för att öppna dörrarna. Vad är det för fel på den funktionen? Speciellt idag när det blåste som satan och vi stod stilla i Älvsjö i 10 min! Det blir faktiskt kallt.

2. Det här tycker jag är riktigt äckligt och som jag råkar ut för väldigt ofta på tågen. Folk som snyter sig! Jag tycker det faktiskt är otroligt äckligt att snyta sin rinnande näsa bland en massa folk på tåget och höra hur... NÄ USH! Det är äckligt, ni kan faktiskt vänta tills ni ska går av! Snyt er inte bland folk!


3. Sedan den sista punkten. Ni som plankar! Det är så pinsamt! Nu pratar jag inte om små fjortisar eller andra små barn, för det gör man när man är liten och inte har busskort. Nu menar jag äldre/vuxna människor. Jag kan erkänna att jag ibland tittar snett på sådana människor, för det är pinsamt när man som vuxen plankar. Som häromdagen, så såg jag våran filosofi praktikant lärare Rikard planka på tåget i Handen. Det var löjligt. Come on? Så nä, lägg ner det där och skaffa busskort. DET ÄR PINSAMT!

4 (extra grej som skedde idag). Sedan vill jag nämna en fjärde grej som jag bara sett en gång, och det var idag. Det var en äldre kvinna som satt och filade sina naglar på tåget. Och så skrapar hon av nagelfilen på sätet! Också otroligt äckligt! Vem vill ha hennes gamla ruttna hudrester på sig? Fy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0