vad har hänt med bra självförtroende?

Tittade idag på Operation Skönhet som gick på 5:an klockan 20 idag. Och det handlade om skönhets operationer och sånna som har gått fel.
Man fick också höra ungdomar i 16 -17 års åldern som ville göra bröst operationer, fett sugning, fixa öron osv. De är ju så unga? Vart f*n är världen på väg?! Jag förstår folk som gör plastik operationer om de har fötts med något fel eller råkat ut för någon skada (t.ex. brännskador)  eller sjukdom som påverkat hur de ser ut. Men annars så tycker jag plastik operationer är fel. I dagens samhälle har de flesta kvinnor sådana jävla komplex. Jag tycker att om man vill bli smal så ska man fan ta sitt lata arsle och träna istället för att göra fettsugningar eller banta. Men som sagt, de som väger liksom 300 kg som man ser på TV, de förstår man ju att de gör operationer för de har inget val. Men frågan är hur de hamnade i den situationen från början?
Vi måste ta och acceptera hur vi ser ut och sluta ha sådana krav på oss själva och hur idealen ska se ut. Och jag som blivit mobbad som yngre och blev kallad för knubbig och glasögonorm och allt möjligt, borde ju egentligen ha ett sånt jävla dåligt självförtroende idag. Men jag tycker jag är sjukt snygg, I love my body!
Som många säger: sluta tänka på det dåliga och börja se på de bra sakerna! 
Jag ser inte ut som de super smala kändisarna i Hollywood men jag är fan stolt över min kropp, mina kurvor och mina bröst! Jag har fett på magen, jag har någon cellulit på låren, jag får finnar men vem fan har inte det? - Jag är mänsklig
Jag skulle aldrig lägga på mig på ett operations bord och låta en kniv skära i mig för att ta bort lite fett, aldrig i livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0