min åsikt om missnöjda kroppar!

sista lektionen nu... wohoo! När jag kommer hem så ska syrran baka kladdkaka till mig (ja jag är en tjockis). Haha men på tal om tjock osv. 
Idag på svenskan så håller vi på med Genus (alltså kvinnan och mannen osv) så vi läste olika artiklar. Det var en artikel som jag fastnade för angående hur unga tjejer ser på sina kroppar. Det var en studie att 52% av alla 17-åringar är missnöjda med sina kroppar och då tänker jag så här: 52% av alla 17-åringar är inte överviktiga så då undrar jag varför så många är missnöjda? Jag själv tycker det är sorgligt att så många ungdomar är missnöjda över hur dom ser ut när inte ens 52% är överviktiga. Jag tycker det egentligen bara är patetiskt när smala/normal smala tjejer sitter och klagar ständigt på att dom är för tjocka och säger "min rumpa är dallrig och har celluliter" "min mage är jätte tjock, den får veck när jag sitter ner", "mina lår är för tjocka" osv. Ni förstår poängen? 
Det jag inte förstår är hur många som är missnöjda? Man är definitivt inte tjock om man har lite hull på magen, om man får veck när man sitter ner. Alla har de. Jag förstår inte varför folk vill se ut som pinnsmala aneroxia tjejer. 
Jag är inte pinnsmal men jag inte tjock heller, jag är normal. Jag har aldrig klagat över min kropp eller velat ändra den. Jag älskar min kropp (and my boobies)!! Visst har man sagt att man börjar bli lite tjock om magen men jag har aldrig varit missnöjd över hur min kropp ser ut och jag har aldrig ens bantat för att gå ner i vikt. Och jag borde vara en av de ungdomar som har dåligt självförtroende eftersom jag blev mobbad när jag var liten. 
Tycker bara det är tråkigt att så många tjejer är missnöjda över sina kroppar när inte ens 52% av ungdomarna är överviktiga över huvud taget... 
Tänk även på att de flesta killar föredrar tjejer med mull på kroppen än tjejer som ser ut att dö vilken sekund som helst... kolla bara på det här:
Hur föredrar du att se ut?
 
                      Normal                                        eller                             äckligt smal?

Kommentarer
Postat av: Moa

de va ba 47 % :P

2010-02-09 @ 18:21:51
URL: http://moaerixon.blogg.se/
Postat av: Nathalie

neeej :P?

2010-02-09 @ 19:26:21
URL: http://alltidnathalie.blogg.se/
Postat av: Moa

jooooo:)

2010-02-10 @ 08:09:15
URL: http://moaerixon.blogg.se/
Postat av: Nathalie

I don't belive you :P Ska kolla häftet i morrn!

2010-02-10 @ 18:10:02
URL: http://alltidnathalie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Definera normal?

Jag tycker att man kan få se ut hur man än vill, bara man mår bra :)

2010-02-14 @ 20:56:19
Postat av: Nathalie

ja men det är ju det jag menade :P Men att 52% är missnöjda med sina kroppar (oavsett om dom är tjocka eller smala) det är de jag reagerade på. Okej, normal kanske inte är det bästa ordet men medelviktig då.

2010-02-14 @ 23:24:41
URL: http://alltidnathalie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0