livet

Vänner och kärlek
Allting rullar på fint med min friends. Träffar ständigt nya människor när jag är och festar i haningen och bort mot det hållet, sjukt kul där borta! Men man upptäcker sedan att vissa vänner inte är dom man tror att dom är och vågar inte riktigt vara sig själva, snälla gumman väx upp! Du är fan 17år du kan inte hålla på sähär, ha. Men men... Sen känner man att man inte pratar eller träffar vissa lika ofta som man gjort förut, det saknar jag... När man börjar gymnasiet, är det faktiskt sant, man förlorar kontakten med vissa. Och när kompisar skaffar pojkvänner... även fast man har pojkvän så ska man även ha tid för era vänner, det tycker jag att Jonna och Cissa sköter bra! haha :P
Kärlek, vad ska man säga om det? Det går som det alltid gör, åt helvete. Killar är skit, idioter och utnyttjare, det är så dom är. Iaf vad jag har varit med om. Men nu orkar jag inte "leta" efter kärleken längre, nu får den komma till mig, men jag hoppas att jag någon gång hittar en kille som inte är ett svin. Hahah


Saknar er!



Skolan/Studier
Skolan går bra. Går ut 1an om 2 veckor, det känns riktigt bra :) Dom flesta betygen ligger på VG, men spanskan går det nog sämst i....hoppas på ett G iaf, men det är osäkert. Vill ha tillbaka alla nationella prov i matte, engelska och spanska, hoppas verkligen på ett VG i engelska och matte! Men terminen har gått bra och har presterat bra, men känner att jag kan ha kämpat lite bättre, men det kommer till 2an som dom flesta säger är den jobbigaste tiden -.- Men får vila upp mig under lovet!


Fredrika Bremer Gymnasiet


Träning
Har ju börjat på cheerleadingen igen och det känns jätte bra! Men har än så länge bara gått 1gång för förra veckan var det bara 2 träningar och missade tyvär båda -.- men det är träning i morrn igen så då ska jag gå! Måste ju fixa en snygg beach 09 och så vill jag bli vig :D haha, men cheerleadingen är riktigt kul och har saknat det, så känns bra att jag börjat igen. 
Annars så försöker jag träna lite hemma också när jag har tid, men det hinns inte med så ofta. Maten är inte alls nyttig heller, haha . Men gott är det. Men går iaf inte upp i vikt av att tjocka mig så det är positivt!  

Gammal bild, för ett år sen innan jag sluta första gången. Saknar oss <3



Planer
Jag planerar just nu att satsa på det lilla sista vi har kvar i skolan, samhälle inlämningsuppgift, svenska redovisning, lämna in drama uppgift och lämna in historia inlämmningsuppgift! Så det blir att lägga in en spak nu sista veckan innan betygen sätts.
Sen till sommarn så blir det, som det ser ut nu, inget sommarjobb :( men ska försöka kolla om jag kanske kan få något på donken eller nått sånt, för det var tydligen lätt att få där enligt tessan och Jonte :)
Annars så blir der chilla galet med vänner och snåla som satan hela sommaren, får ju 1600 på kortet nu i veckan så det är sjukt underbart! Men det blir att spara typ hela! Har bestämt att jag ska till en scondhand butik i Spånga och kolla om dom har fina och billiga kläder där, har aldrig handlat på en second hand butik så får se :P Sen vet jag inte om man får hela eller halv studiebidraget i juni, men kommer iag ha minst 2000 att klara mig på i sommar, det är inte mkt :( men om man har tur kanske man får en slant av mamma och pappa :D
Sen hoppas jag på att efter sommarn så kommer jag vara utvilad och taggad inför 2an så jag verkligen kan satsa sjukt mycket så betygen höjs :D
Sen planerar jag att sluta röka efter sommarn, det kommer bli svårt men måste fan göra det nu. Går åt så sjukt mycket pengar till det -.- Så nu jävlar!


         
Sluta röka!



 


Kommentarer
Postat av: laura

kanske bättre att sluta röka innan sommaren så slipper du lägga dina sista pengar på cigg :P puss

2009-05-31 @ 17:28:50
URL: http://laurabergstrom.blogg.se/
Postat av: Nathalie

ja det är sant men vet att jag inte kommer klara sommaren utan cigg... hehe. Men vi får se vad som händer! puss

2009-05-31 @ 18:55:21
URL: http://alltidnathalie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0